Praha / Varšava – Ve dnech 5. až 7. dubna 2022, jsme se zúčastnili mezinárodního veletrhu s názvem „WORLD FOOD POLAND„, který se uskutečnil ve Varšavě. Tato unikátní potravinářská výstava umožnila všem zájemcům setkat se a spolupracovat s profesionály z potravinářského a nápojového průmyslu, maloobchodu a HoReCa segmentu působícího ve střední a východní Evropě. Hlavním cílem naší aktivní účasti bylo představit české výrobce a dodavatele, ale také najít potenciálně zajímavé výrobky pro tuzemské zákazníky. Aktivní účast české strany na tomto největším FOOD EXPO v Polsku, která byla realizována pod záštitou Ministerstva zemědělství ČR, byla důležitá pro setkání se současnými obchodními partnery a také pro setkání s potenciálními novými partnery. „Tato setkání jsou vždy velmi přínosná a zajímavá. Je to velmi efektivní způsob, jak představit naše portfolio výrobků a spolupracujících firem, které na těchto akcích BNG Group zastupuje. Z řad potencionálních odběratelů jsme jednali s předními polskými řetězci, velkoobchody a distributory,“ popisuje obchodní aktivity Jaromír Koudelík, obchodní manažer BNG Group.
Během jednání zástupci BNG Group prezentovali zájemcům a návštěvníkům nabídky českých dodavatelů, kdy velký zájem byl zejména o originální hospodské brambůrky, těstoviny, vína a také o možné výrobky pod privátní značkou. „Zájem byl překvapivě veliký a jsme velmi rádi, že bylo možné kvalitní české výrobky představit a odprezentovat,“ doplňuje Koudelík. Během této unikátní potravinářské výstavy byly navázány již první kontakty a aktuálně zástupci společnosti BNG Group jednají s potenciálními distributory v Česku i na Slovensku. „Měli jsme již během výstavy několik jednání se zástupci největších řetězců v Polsku, předně se sítí Auchan a Biedronka,“ dodává Koudelík.
„Výhodou naší prezentace a našeho stánku byl i fakt, že jsme zájemcům odprezentovali a dali ochutnat i naši značku vín, které vyrábíme pod názvem LATISTELLO. Možnost ochutnat naše prosecca umožnilo všem zájemcům se u našeho stánku zastavit a trochu se zdržet, což byla z hlediska možnosti kompletní prezentace našich výrobků a výrobců, velká výhoda,“ doplňuje Petr Štěpánek, obchodní manažer BNG a dodává: „Ačkoliv se může zdát, že polský trh je z hlediska pohledu českého výrobce již plně nasycen a obchodování je zde problematické, jsou komodity a mezery, které lze zaplnit. Příkladem může být právě například velký zájem o již zmiňované originální hospodské brambůrky nebo české těstoviny či nápojové koncentráty.„
A proč je Polsko pro české firmy stále atraktivním a zajímavým trhem? Důvodů je hned několik. Polsko má největší ekonomiku v regionu střední a východní Evropy a podle posledních dat EUROSTAT je to 6. nejsilnější trh v EU. Žije zde přes 38 milionů lidí, což představuje jeden z největších východoevropských trhů.